Verkkokaupan toimitusehdot.

Woodek
Inefa Oy
Länsituulentie 12
02100 Espoo

  1. Tilaaminen edellyttää näiden ehtojen hyväksymistä.
  2. Verkkokaupassa ostoksia voivat tehdä vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt.
  3. Asiakkaan on noudatettava häneltä kohtuudella vaadittavaa huolellisuutta ja tarkkaavaisuutta verkkokaupassa asioidessaan.
  4. Tilaus astuu voimaan, kun tilaus on maksettu ja tällöin asiakas hyväksyy tilauksensa ja tilaamansa tuotteet. Toimitusajan laskeminen alkaa tästä hetkestä.
  5. Tuotteilla on kuluttajasuojan mukainen virhevastuu.Suosittelemme tutustumaan sivuumme tammen ominaisuudet, jossa on esiteltynä erialisia tammipintoja ja niiden käyttäytymistä.
  6. Tilauksen hyväksymisen jälkeen ilmoitetut muutokset tuotteisiin saattavat olla mahdottomia tai ne voivat tuoda lisäkustannuksia ja pidentää toimitusaikaa.
  7. Varastossa olevien valmiiden tuotteiden toimitusaika (noutopisteeseen tai kuljetusyhtiölle) on 3-5 arkipäivää. Tilattavien tuotteiden toimitusaika on yleensä n. 8-10 viikkoa (myymälään tai kuljetusyhtiölle). Lomakaudet (juhannus ja joulu) lisäävät toimitusaikaa kahdella viikolla. Verkkokaupan tuotekortissa näet onko tuotetta varastossa tai mikäli se on tilattavissa.
  8. Noudot tapahtuvat kuljetusliike Van & Poika varastosta Tiilenpolttajankuja 6 01720 Vantaa, Noutoajat: Maanantaina 8-15, Tiistaina 8-16, Keskiviikkona 8-15, Torstaina 8-16, Perjantaina 8-15. Varasto on suljettu arkipyhinä. Tavara luovutetaan myyntisopimusta vastaan.
  9. Tavaran saavuttua noutovarastoon, asiakas sitoutuu noutamaan tilatut tuotteet 5 vrk kuluessa siitä, kun asiakkaalle on ilmoitettu tavaran saapumisesta. Muussa tapauksessa myyjällä on oikeus veloittaa mahdollisista varastokustannuksista.
  10. Asiakas seuraa annettuja ohjeita, tuotteiden kuljettamisessa, pakkausten purkamisessa, kasaamisessa sekä käytössä. Myyjä ei ole vastuussa puun luonnollisen käyttäytymisen johdosta ilmaantuneista muutoksista.
  11. Tuotteiden sävyt eivät välttämättä näytä kuvissa samalta kuin luonnossa.
  12. Kuljetuksen saapuessa asiakkaalle, asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteet välittömästi, mahdollisten kuljetusvaurioiden varalta ja ilmoittamaan niistä välittömästi.
  13. Tuotteet luovutetaan asiakkaalle, kun tilaus on kokonaisuudessaan maksettu tai asiakas on tehnyt rahoitussopimuksen.
  14. Selvät hintavirheet: Woodek-verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä tai muun toiminnan aiheuttamaa virhettä/vikaa verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit: 1. Jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan. 2. Jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 79 euroa. 3. Jos tuote on normaalihintaansa nähden yli 40 % prosentin alennuksessa. Edellä mainituissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
  15. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön verkkokaupasta tilattu tuote kuittia vastaan 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta.
    -Ennen palauttamista tulee aina olla ensin yhteydessä Woodek asiakaspalveluun (info@woodek.fi tai 010 323 2700). Asiakaspalvelun aukioloajat löydät verkkosivuiltamme www.woodek.fi
    -Asiakkaan on nimenomaisesti ilmaistava halu palauttaa tuote ja peruuttaa tilaus. Palautukseksi ei katsota pelkästään esimerkiksi tuotteen noutamatta jättämistä postista.
    -Asiakkaan on pakattava palautettava tuote sen alkuperäiseen pakkaukseen ilman turhia merkintöjä, ja muutenkin huolehdittava siitä, että tuote on asianmukaisesti pakattu.
    -Palautusta ei katsota tehdyksi, jos palautusta koskevia ehtoja ei ole noudatettu.
    -Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta ja palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuskustannus pidätetään tuotteen kauppahinnasta. Palautuskustannukset esim 6 hengen ruokapöydälle pääkaupunkiseudulla (Espoo, Vantaa, Kaunianen Helsinki) on 95 €.
    Muissa kaupungeissa palautus on n. 149 €. Kaupunkien ulkopuolella, hinta saattaa nousta selvästi, esim jos lähimpään kaupunkiin on matkaa 50-100 km , niin palautus on keskimäärin 199 €. Palautuskustannukset määräytyvät sijainnin ja palautettavien tuotteiden pakkauksien tilavuuden perusteella. Palauttaessa asiakkaalta veloitetaan vain kuljetusyrityksen veloittama summa, ei mitään sen yli.
    -Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on ilmoittanut palauttamisesta.
    -Mikäli palautettava tuote on kulunut tai muuten menettänyt myyntiarvoaan eikä kuluminen tai myyntiarvon aleneminen johdu tuotteen normaalista kokeiluluontoisesta käytöstä, vähennetään palautettavasta summasta tuotteen arvonalentumista vastaava summa. Woodek arvioi vähennettävän summan tapauskohtaisesti. Asiakkaan tulee ottaa huomioon, että arvonmuutos käyttämättömän ja käyttöönotetun tuotteen välillä voi olla merkittävä, vähintään 20 % tuotteen myyntihinnasta.
    -Palautus- ja peruutustapauksissa asiakkaan tuotteesta ja toimituksesta maksama summa vähennettynä palautuskustannuksilla palautetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 14 päivän kuluessa palautuneen tuotteen saavuttua Woodekille.
    -Woodekilla on oikeus vähentää summasta mahdollista arvonalenemista vastaava rahamäärä.
    – Huomaathan, että palautusoikeus on voimassa vain verkkokaupasta tilatuille tuotteille. Myymälässä tai sähköpostitse tehdyissä tilauksissa, ei samanlaista palautusoikeutta ole.
  16. Woodek ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi iso tuote ei mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Woodek ei vastaa myöskään tilanteista, jolloin edellä mainitusta syystä tai muusta asiakkaan virheestä/huolimattomuudesta tai muusta tähän verrattavissa olevasta syystä tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa, Woodek ei hyväksy tuotteen palauttamista.
  17. Asiakas on velvollisia korvaamaan Woodekille sattuneen vahingon, joka on syntynyt asiakkaan rikkoessa näitä ehtoja.
  18. Woodek ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Woodekilla, että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.
  19. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (kuluttajaneuvonta.fi)
  20. Kotiinkuljetukset hoitaa pääkaupunkiseudulla Van & Poika Oy. Muualla suomessa LGT-logistics, JedX, DPD sekä posti.
    Seuraaville postinumero-alueille emme pysty toimittamaan tuotteita kotiinkuljetuskella. Pienemmät paketit voidaan kuitenkin postittaa: 00190 Helsinki, 21140 Rymättylä, 21150 Röölä, 21195 Velkua, 21650 Lillandet, 21670 Pärnäinen, 21680 Nötö, 21720 Korpoström, 21740 Utö, 21750 Norrskata, 21760 Houtskari, 21770 Moussala, 23390 Iniö, 25640 Förby, 25910 Vänoxa, 25930 Kasnäs, 25940 Hiittinen, 25950 Rosala, 25960 Högsåra, 90480 Hailuoto.
  21. Postitettavat tuotteet toimitetaan pakettiautomaattiin tai lähipostiin. Isompien kuljetus tapahtuu ensimmäiselle ovelle asti. Esim kerrostaloissa tuotteita ei kanneta kerroksiin. Toimitusajasta, kuljettaja on yhteydessä. Jos kuljetusta ei ole saatu sovittua, palautuu lähetys noutopisteeseen, josta lähetys voidaan noutaa.
  22. Verkkokaupan maksuvälittäjä on Maksekeskus.
    Verkkokaupasta voit maksaa tilauksesi luottokortilla tai verkkopankistasi. Hyväksymme seuraavat pankit / kortit:
       
  23. Jousto lasku ja osamaksu tuoteseloste Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla rahoitat ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75 vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.
    Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia..

    Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

     

Rekisteriseloste, verkkokauppa

1. REKISTERINPITÄJÄ

Inefa Oy, Länsituulentie 12, 02100 Espoo, Puh 010 323 2700
info@woodek.fi

2. YHTEYSHENKILÖ REKISTERIÄ KOSKEVISSA ASIOISSA

Joni Viitanen
Myymäläpäällikkö

Woodek, Espoo, Länsituulentie 12, 02100 Espoo
Puh: 050 401 8761
joni@woodek.fi

3. REKISTERIN NIMI

Woodek asiakasrekisteri

4. REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS

Rekisterin käyttötarkoituksena on asiakassuhteen hoitaminen sekä asiakaspalvelun ylläpitäminen ja kehittäminen. Tietoja voidaan käyttää myös markkinointiin sekä analysointiin ja tilastointiin.

5. REKISTERIN TIETOLÄHTEET

Asiakkaan itsensä antamat tiedot kaupanteon/tilauksen yhteydessä.

6. REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ

– Yhteystiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
– Rekisteröitymistiedot, kuten käyttäjätunnus, nimimerkki ja salasana (rekisteröityneiden verkkokauppa-asiakkaiden kohdalla)
– Asiakassuhdetta koskevat tiedot, kuten maksutiedot, tuote- ja tilaustiedot ja myyjätiedot

7. TIETOJEN LUOVUTTAMINEN KOLMANNELLE OSAPUOLELLE TAI EU:N/ETA:N ULKOPUOLELLE

Rekisteriin tallennettuja tietoja ei luovuteta eteenpäin eikä siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

8. REKISTERÖIDYN OIKEUDET

Rekisteröidyllä asiakkaalla on oikeus tarkistaa häntä koskevat rekisteröidyt tiedot sekä oikeus pyytää korjaus virheellisiin tietoihin. Molemmissa tapauksissa on otettava yhteyttä rekisteriasioista vastaavaan henkilöön, ks. yllä.

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä itseään koskevia tietoja suoramarkkinointia varten. Suoramarkkinointikieltoa varten tulee olla yhteydessä rekisteriasioista vastaavaan henkilöön.

9. REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET

Rekisteri on suojattu ulkopuoliselta käytöltä. Sinne on pääsy vain niillä henkilöillä, joilla on työnsä puolesta oikeus käsitellä tietoja. Pääsy on rajoitettu käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Rekisteri on tallennettu tietokantaan, joka on suojattu palomuurilla ja muilla teknisillä suojauskeinoilla.

Toimitusehdot päivitetty 7.3.2023.